نحوه سرگرم کردن خرگوش (بخش 1)



نيازمنديهاي مهناد -درج آگهي رايگان - تبليغات رايگان - تبليغات اينترنتي - خريد و فروش بي واسطه

                                                                      

خرگوش بیحوصلهاینو میدونید که اگر حوصله خرگوشتون سر بره تبدیل به یکی از خرابکارترین موجودات میشه؟ شاید بعضی از صاحبان خرگوش ندونن که خرگوش‌ها چقدر باهوش هستن و دوست دارن از فکرشون استفاده کنن و بازی کنن. اگر فکر می‌کنید یه خرگوش می‌خرید و می‌تونید یه حیوون خونگی آروم داشته باشید که تمام روز بی سر و صدا توی قفسش میشینه و می‌تونید از نگاه کردنش لذت ببرید دارید اشتباه می‌کنید. توصیه می‌کنم به جای خرگوش یه ماهی بخرید!

اما خبر خوب اینه که راه‌های زیادی هست تا بتونید خرگوشتون رو سرگرم کنید و کمکش کنید از فکرش استفاده کنه و اجازه ندید حوصلش سر بره. در این مطلب تعدادی از اون‌ها رو براتون میگم و انشالا مطالب دیگر به همراه ایده‌های دیگه در این زمینه براتون میزارم. با ما باشید...

پرتاب کردن: خرگوشا عاشق پرتاب کردن وسایل کوچک به این طرف و اون طرف هستند. حتی اگه خودتون به سمتشون چیز کوچیک و بی‌خطری رو به اصطلاح خودمونی قِل بدید ممکنه مثل سگ‌ها به اون حمله کنن. اسباب‌بازیای ساخته شده از الیاف و جنس‌های طبیعی که مناسب خرگوش باشه و بتونه با دهانش اونا رو بگیره پرتاب کنه توی پت‌شاپ‌ها هست و می‌تونید برای خرگوشتون تهیه کنید.

جویدن: بیشترین کاری که خرگوشتون انجام میده و از اینکار فوق‌العاده لذت می‌بره! اگر وسایل مناسب برای جویدن در دسترسش نباشه سراغ چیزایی برای جویدن میره که نباید بره مثلا پایه مبل، میز، صندلی و حتی سیم‌های برق که بزرگترین خطر براش محسوب میشن. گاهی جویدن زیاد از حد نشونه بی‌حوصلگی خرگوش هم می‌تونه باشه. اما برای برطرف کردن نیاز خرگوش به جویدن لازمه اسباب‌بازی جویدنی برای خرگوشتون تهیه کنید و راه دیگه اینکه از فروشگاه مواد غذایی محلتون بخواید یه کارتن بزرگ بهتون بده. بیارید خونه، توی دو تا از دیواره های کارتن در درست کنید تا خرگوش بتونه ازشون وارد و خارج بشه و بزاریدش توی دسترس خرگوش و ببینید که چطور با رضایت و خوشحالی شروع به جویدن و بازی با کارتن می کنه. می‌تونید داخلش کاغذ هم بزارید تا بتونه اونا رو پاره کنه. این یکی از بهترین سرگرمی‌های خرگوش میشه.

توجه داشته باشید که خرگوشا شب فعال هستند و ساعات خواب خرگوش بین ساعت 11 پیش از ظهر تا حدودا 5 یا 6 عصر هست (بستگی به فصل داره). پس اجازه بدید توی این ساعات استراحت کنه بعدش می‌تونید صبح زود و عصر و سر شب خرگوش رو برای بازی رها کنید.

باز هم در پست‌های دیگه از نحوه سرگرم کردن خرگوش صحبت می‌کنم.

ترجمه شده در وبلاگ مرجع نگهداری صحیح از خرگوش خانگی

صفحه اول

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • ارسال شده در : 16 تير 1395 ساعت: 16:8 + تعداد بازديد : 52